Zielona Szkoła
W dniach od 20.04.2015 do 24.04.2015 dzięki realizowanemu przez Gminą Szczebrzeszyn projektowi "Misja Przyroda- Zielona Szkoła w Parkach Narodowych" uczniowie naszej szkoły wraz z uczniami Szkoły Podstawowej w Bodaczowie wyjechali na „Zieloną Szkołę” do Roztoczańskiego Parku Narodowego.
Nasza grupa licząca 13 uczniów oraz dwóch opiekunów - pani Edyta Tujaka i pani Ewa Dudek -została zakwaterowana w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym "Ryś" w Zwierzyńcu. Wraz z przewodnikiem poznawaliśmy najbliższą okolicę, zabytki i historię miasteczka. Zajęcia dydaktyczne odbywały się w Ośrodku Edukacyjno - Muzealnym w większości jednak w naturalnym środowisku Roztoczańskiego Parku Narodowego.
Podczas gier terenowych musieliśmy wykazać się umiejętnością czytania mapy i posługiwania się kompasem, by odnaleźć odpowiednią trasę, oznaczone na niej punkty kontrolne oraz ukryty skarb. Uczestniczyliśmy w wyprawach terenowych m.in. do obszaru ochrony ścisłej Bukowa Góra, Stawu Echo Zalewu Rudka, doliny Wieprza. Mieliśmy niepowtarzalną okazję obserwowania żyjących na wolności koników polskich. Przeprowadzaliśmy profesjonalne badania czystości wody oraz pomiaru światła. Rozpoznawaliśmy różne gatunki flory i fauny Roztocza. Podczas całodniowej wycieczki turystyczno – krajoznawczej po trasie: Zwierzyniec - Szczebrzeszyn - Zamość - Krasnobród - "Czartowe Pole" - Józefów - Górecko Kościelne. podziwialiśmy przepiękny krajobraz Roztocza i Padołu Zamojskiego, zabytki kultury, cenne obiekty przyrodnicze i geologiczne.
Przeżyliśmy wielką, przyrodniczą przygodę, która pozostawiła po sobie, nie tylko niezapomniane wrażenia, ale dostarczyła nam wspaniałej wiedzy o Roztoczańskim Parku Narodowym, zdobytej ciekawymi, aktywnymi metodami w naturalnym środowisku.
Poprzez uczestnictwo w projekcie zdobyliśmy również umiejętność radzenia sobie w nowych często trudnych sytuacjach, współpracy i współdziałania w grupie.
Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do zorganizowania wyjazdu na „Zieloną Szkołę”!
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
|